Kom erbij!

Zin om samen met ons je tanden te zetten in vastgelopen vacatures? Komt dat ff goed uit, we hebben plek! Plek voor jouw adviesvaardigheden, plek voor jouw regel-skills en plek voor jouw capaciteiten om teksten in te korten zonder dat ze aan kracht inboeten. “Hoezo dat?”, horen we je te denken. Nja, lees zelf maar even…

Arbeid als schaars goed

Werkgevers schreeuwen om personeel, maar de arbeidsmarkt is krapper dan ooit. Vele werkenden stromen uit, gaan met pensioen. De instroom blijft daarbij achter. Ontgroening en vergrijzing dus. En steeds grotere groepen mensen, waaronder jongeren, werken liever minder dan méér. Willen anders werken. Of hebben, naast werk, alternatieve inkomstenbronnen.

Wat betekent dit voor werkgevers? Voor de manier waarop zij medewerkers behouden en aantrekken? Voor hun recruitment activiteiten? Wordt het niet eens tijd om te stoppen met het klakkeloos pushen van vacatures? Verouderde teksten, opgeleukt met ‘vers fruit’ of ‘volop doorgroeimogelijkheden’. Alsof je daar de war on talent mee wint! Stop ermee. Het wordt tijd voor een nieuwe, frisse aanpak. Een waarin niet de werkgever, maar de kandidaat centraal staat. Recruitment freshness is on its way!

Red het mkb!

Gaaf vraagstuk, niet waar? En relevanter dan ooit, zeker voor mkb-bedrijven. Waar de grotere jongens deze nieuwe realiteit op de arbeidsmarkt (zij het mondjesmaat) onder ogen komen en (zij het met enige tegenzin) hybride werken en flexibele werktijden tot norm maken, leven veel mkb-bedrijven nog in het verleden. Vinden directeur-eigenaren, HR-managers of leidinggevenden het maar wat lastig om van de selectietroon af te stappen en die kandidaat centraal te stellen in hun wervingsprocessen. En da’s zonde, daar doen ze zichzelf zo tekort mee! Juist omdat die mkb-bedrijven vaak het mooiste werk te bieden hebben, de meest unieke dingen doen of maken en er juist bij hen ruimte is voor nieuwe ideeën!

Doe je mee?

Er is dus werk aan de winkel als het aankomt op recruitment vraagstukken bij mkb-bedrijven. Nu aan jou de vraag: heb je zin om hier je tanden in te zetten? Om het mkb in de regio Tilburg-Eindhoven te overtuigen, te adviseren en te ondersteunen ten aanzien van deze nieuwe realiteit op de arbeidsmarkt? Samen met ons ga jij werkgevers laten zien hoe je – ook nu – wel aan nieuwe medewerkers komt. Laten we kennismaken en word onderdeel van ’s lands meest verfrissende recruitmentteam!

Vacature: Recruitment Adviseur mkb

Recruitment Adviseur mkb (op sneakers)
Zzp of loondienst | 8-24 uur per week | Noord-Brabant / hybride

Uiteraard bepaal jij waar en wanneer je werkt. Maar af en toe zie ik je graag op kantoor in Tilburg. Zodat je koffie voor me kan halen. Of bier. Met pinda’s erbij. Zodat ook ik mag ervaren wat het is om werkgever te zijn. Voetjes op het bureau, beetje commanderen. Eej Majesteit, ga eens bier hale!

Over ons: De mkb recruiter
Dit zijn wij, Floor van de Pas, Manon Kuijten en Jurriaan Pennartz. Onder de naam ‘De mkb recruiter’ kickstarten we vastgelopen vacatures bij mkb-bedrijven. Ons hart gaat sneller kloppen van de meer specialistische vacatures op mbo+ of hbo-niveau. Zo hebben we in de Brabantse maakindustrie een aardig trackrecord ten aanzien van het bemiddelen van Technisch Tekenaars, CAD Engineers, Werkvoorbereiders, Productieplanners of Technisch Inkopers. Maar ons klantenbestand beperkt zich niet uitsluitend tot maakbedrijven. Voorbeelden van functies in andere branches waarin we actief zijn lopen uiteen van Inside Sales Representatives, HR Managers en Online Marketeers tot en met Transportplanners in de internationale evenementenlogistiek. Een breed pallet aan kleuren dus!

Over jou

Geen zorgen, hier geen omschrijving van een vijfpotig schaap. En ook geen nietszeggende eisenlijstjes met hoeveel jaar ervaring je in functie x en branche y moet hebben. Schei uit, joh! Adviseren we onze klanten om mee te kappen, dus doen we zelf ook niet. Wat we wél nodig hebben?

  • Luisteren, doorvragen en adviseren
    We hebben behoefte aan nóg een stevige gesprekspartner voor onze klanten. Een achtergrond als HR Medewerker, Recruitment Consultant of Accountmanager in de wereld van W&S ligt voor de hand, maar we staren er niet op blind. Dus heb jij ervaring in een geheel andere hoek waardoor je weet hoe je de rol van stevige gesprekspartner inneemt, dan verkennen we ook graag de mogelijkheden. Belangrijkste is dat je de (vraag achter de) wervingsvraag van jouw klant heel goed wil snappen – luisteren in plaats van praten – en dat je the guts hebt om te zeggen wat er naar jouw idee moet gebeuren om dichterbij een oplossing te komen.
  • Operationele slagkracht en projectmanagement skills
    Naast jouw rol als adviseur treed je uit naam van onze klant naar buiten als vacaturehouder. Met jouw naam en telefoonnummer onderaan de vacature, ben jij hét aanspreekpunt voor sollicitanten; óók onze klanten. Hier komen jouw projectmanagement-skills goed van pas. Je volgt binnenkomende reacties op, benadert kandidaten op uiterst gepersonaliseerde wijze en schrijft een neutrale, maar zeer volledige profielschets van degenen die je gesproken hebt en waar onze klant ook écht iets aan heeft. Omdat we dit alles in een superslim recruitmentsysteem doen waar we ook onze klant vragen om mee te werken, ben je zo digital savvy as can be!
  • Je geniet van het samen doen
    Net zo belangrijk als de samenwerking met onze klanten is ónze samenwerking. Dat houdt in dat je zeer regelmatig koffie voor me haalt. Doen Floor en Manon ook. Of bier. Met nootjes op een schaaltje erbij. Gezouten. Dat je er af en toe lekker de stofzuiger door het kantoor haalt. En dat je je hand niet omdraait om twee keer per week de wc’s… Nee joh, geintje natuurlijk! Het plezier dat je ervaart in de samenwerking met Floor, Manon en mij is belangrijk omdat we elke vacature met twee adviseurs aanvliegen. We werken altijd in duo’s. Op die manier zijn we optimaal bereikbaar voor onze klanten en kandidaten én heb je ten alle tijden een sparringpartner die jouw klant en jouw vacature net zo goed kent als jijzelf. Manon, Floor, jij en ik. We’ve got each others back!

Jij bepaalt!
Zzp of in loondienst, het is allebei bespreekbaar. Contractvorm is niet zo belangrijk. Wel belangrijk om te weten is dat ons budget van maximaal €3.500,- per maand, (inclusief loonkosten of inclusief btw) nog niet zo ruim is – we zijn de tent net aan het opbouwen. Daartegenover staat dat jij bepaalt hoe jij voor dat bedrag inzetbaar bent, onder welke contractvorm en met welk aantal uren.

  • Werk je als zzp’er en reken je een all-in tarief van, zeg, €65,- tot €75,- per uur, dan zou je zo’n 36 tot 40 uur per maand kunnen factureren, dat is ongeveer 8 tot 10 uur per week. Krap aan, maar net genoeg om samen met Floor of met mij een klant te helpen bij het invullen van 2 pittige vacatures. En om bier te halen.
  • Liever een loondienstverband? Mag ook. In dat geval horen we graag wat je bruto wil verdienen en welk aantal uur je daarvoor beschikbaar bent. Stel, je bent best een ervaren dame of heer en hanteert een bruto maandsalaris ergens tussen de €3.500 en €4.000,- op basis van 40 uur, dan zou je zo’n 24 uur per week aan de slag kunnen. Met drie dagen per week kun je 2 klanten ondersteunen met 3, misschien wel 4 vacatures.
  • Loopt het lekker en worden we een soort van drie-eenheid, dan kunnen we snel om tafel voor uitbreiding van uren. Idee voor een andere constructie? We staan ervoor open!

Praktische info
Owja, dit wilde je vast nog weten.

  • Werken vanuit huis, vanuit een coworking space of vanuit ons kantoor in Tilburg, het mag allemaal. Voor vacature intakes (dat zijn pittige vacature kickoff sessies van 3 uur waarbij we werken met een unieke, op arbeidsmarktdata aangesloten tool) ben je, samen met Floor, Manon of met mij dus, altijd op locatie van de klant. En ook (tussentijdse) evaluaties doen we het liefst face to face. Omdat het gros van onze klanten zich in de driehoek Tilburg, Den Bosch, Eindhoven bevindt is het handig als je in die regio woont.
  • Kom je in loondienst dan ben je officieel mijn eerste werknemer (Floor en Manon werken beiden als zzp’er). Omdat ik dus een beginnend werkgever(tje) ben en dit reuze spannend vind, ga ik – als dat belangrijk voor je is – heel erg m’n best doen om zo snel mogelijk een vast contract voor je te regelen, maar meteen zal niet gaan.
  • Ben je werkzaam als zelfstandige en wil je dat zo houden, dan hecht ik er zeer aan dat je naast mijn toko nog minimaal één andere opdrachtgever hebt – dit om schijnzelfstandigheid te vermijden. Ben je net begonnen als freelancer of zie je deze oproep als de uitgelezen mogelijkheid om die stap te zetten, dan ben ik minder streng. Dat fixen we wel!

Meer info? Of direct reageren?
Allereerst: klasse dat je tot hier bent gekomen. Want man man, wat een lap tekst is het weer geworden. Nu begrijp je waarom ook jouw redactionele vaardigheden welkom zijn! Anyhow, zit je met vragen, schroom dan niet om me te bellen, appen of mailen (06 42 52 77 39 / jurriaan@mkb-recruiter.nl). Als ik niet opneem mag je erop vertrouwen dat ik druk ben. Héél druk. Stuur dan even een appje als je wil. Of een berichtje op LinkedIn.

Ben je nu al laaiend enthousiast en wil je, roekeloos als je bent, gewoon direct – hoppa, bats-boem – reageren? We love it! Solliciteren kan per mail of app en mag op allerlei manieren; video, tekst, een powerpoint of een fotocollage met oude tijdschriften, doe wat bij jou past. Met de gelukkigen plannen we een videocall in. Een tweede gesprek vindt plaats op kantoor in Tilburg. Of, misschien is dat wel een leuker plan, wandelen we met z’n drieën een klein rondje door de Oisterwijkse bossen – habitat van Floor. Wij zien jouw reactie hoe dan ook met nieuwsgierigheid tegemoet.

Groeten van ons!